مجتبی نادری سورکی متولد دیماه 1364 فارغ التحصیل دکتری برق گرایش کنترل از دانشگاه صنعتی شریف است. ایشان دانشجوی ممتاز دو رشته ای در مقطع لیسانس بوده و دارای دو مدرک کارشناسی برق-کنترل و کارشناسی برق-مخابرات از دانشگاه صنعتی امیر کبیر است. بعلاوه، با ورود بدون کنکور در مقطع فوق لیسانس از طریق سهمیه ممتازی استعدادهای درخشان، مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز در دانشگاه صنعتی امیر کبیر اخذ کرده است.

با شروع مقطع دکتری در سال 90، ایشان در کنار تحصیل، به صورت تمام وقت در یکی از شرکت های صادراتی بزرگ ایران به عنوان مدیر پروژه مشغول فعالیت بوده و به طور همزمان اقدام به احداث کانال مهندسی کنترل به آدرس controlengineers@ در تلگرام نمودند و به صورت جدی شروع به کمک به دانشجویان کنترلی سراسر کشور در انجام فعالیت های تحقیقاتی خود شامل پایان نامه، سمینار و مقاله شدند.

در حال حاضر ایشان به عنوان کارشناس ارشد در یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز مشغول فعالیت بوده و به طور همزمان کانال و سایت مهندسی کنترل را مدیریت می کنند. همکاری مداوم با برخی ژورنال های معتبر رشته کنترل در داوری مقالات، نگارش نقد فیلم برای برخی مجلات از جمله بانی فیلم و فرارو، فعالیت در بورس و مطالعات در حوزه دین و معرفت، از جمله فعالیت های جانبی ایشان است.