آموزش عیب یابی سیستم های هیدرولیکی
بسیاری از عیوب در سیستم های هیدرولیک دارای علائم مشابه می باشند. برای مثال افت تـدریجی یا ناگهانی در فشار باعث کاهش قدرت یا سرعت سیلندر می شـود. گـاهی ممکـن اسـت سـیلندر هیدرولیک زیر بار متوقف شود و اصلاً حرکت نکند. اغلب کاهش قدرت با افـزایش صـدا در پمـپ همراه خواهد بود، مخصوصاً در زمان هایی که در سیستم فشار سازی می شود و این فشار به پمـپ منتقل می گردد. در عیب یابی سیستم هـای هیـدرولیک سـاده، اجـزاء اصـلی شـامل پمـپ، شـیر فشارشکن، شیر کنترل جهت یا سیلندر ممکن است ایراد داشته باشند و لازم است جهـت سـرویس تکنسین با تجربه اقدام نماید. با استفاده از روش گام به گام ذیل می توانید عیـوب سیـستم هیـدرولیک را ردگیـری نمـوده و در صورت لزوم قطعات را تست و یا تعویص نمائید.
گام اول: بررسی صافی (فیلتر) مکش پمپ
شاید بتوان گفت اولین مشکلی که اغلـب در سیـستم هـای هیـدرولیک بوجـود مـی آیـد، پدیـده کاویتاسیون است که بواسطه انسداد ناشی از ذرات خارجی در فیلتر مکـش ایجـاد مـی شـود. ایـن پدیده ممکن است در پمپ های کهنه و یا پمپ های نو اتفاق بیفتد. کاویتاسیون باعث افزایش صدا و کاهش فشار یا سرعت می شود. معمولاً صافی مکش در زیـر روغـن غوطـه ور مـی باشـد. اپراتـورسیستم های هیدرولیک معمولاً تا زمانی که در سیستم عیب مشهودی بوجود نیاید آنرا سرویس نمی کند. تحت چنین شرایطی دیر یا زود فیلتر مکش مـسدود مـی شـود و کـل سیـستم هیـدرولیک را متوقف می سازد…
لینک دانلود: جزوه آموزش عیب یابی سیستم های هیدرولیکی
تعداد صفحات: 5 صفجه
حجم: 1.08 مگابایت
زبان: فارسی