کتاب کنترل مد لغزشی در مهندسی
بسیاری از سیستم های فیزیکی به طور طبیعی دارای بخش های ناپیوسته در دینامیک خود هستند. به عنوان مثال در مورد سیستم های مکانیکی، این سیستم ها دارای اصطکاک اند. این واقعیت از همان ابتدای قرن بیستم برای تنظیم انواع زیادی از سیستم های دینامیکی به رسمیت شناخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. سنگ بنای اصلی این رویکرد جدید توسط گروه های دانشگاهی اتحاد جماهیر شوروی سابق ایجاد گردید. بر این اساس، استراتژی های کنترل فیدبک ناپیوسته در اواسط قرن 20 تحت عنوان تئوری سیستم های ساختار متغیر ظاهر شدند. از این منظر، ورودی های کنترل معمولاً مقادیر را از یک مجموعه گسسته، مانند حد بسیار زیاد یک رله، یا از یک مجموعه محدود از توابع کنترل فیدبک از پیش تعیین شده می گیرند.
منطق سوئیچینگ به گونه ای طراحی شده است که یک خاصیت انقباضی بر دینامیک حلقه بسته سیستم غلبه دارد بنابراین منجر به ایجاد ثبات در یک منیفولد سوئیچینگ می شود که مسیرهای مطلوبی را القا می کند. بر اساس این اصول، یکی از محبوب ترین تکنیک ها ایجاد شده است. ویژگی اساسی این روش مد لغزشی انتخاب سطح سوئیچینگ فضای حالت با توجه به مشخصات دینامیکی دلخواه سیستم حلقه بسته است. منطق سوئیچینگ و در نتیجه قانون کنترل به گونه ای طراحی شده اند که مسیرهای حالت به سطح رسیده و بر روی آن باقی بمانند….
لینک دانلود: کتاب جامع کنترل مد لغزشی در مهندسی
نام لاتین: Sliding Mode Control In Engineering
تعداد صفحات: 416 صفحه
حجم: 15 مگابایت
نویسنده: Jean-Pierre Barbot and Wilfrid Perruquetti
زبان: انگلیسی