اسلاید های مدیریت و کنترل پروژه
توجه به دو عنصر ”برنامه ريزي” و“ کنترل“ در مديريت علمي به عنوان ارکان اساسي وظايف مديريت شناخته مي شود. توجه به اين دو عامل باعث صرفه جويي در زمان و هزينه انجام پروژه ها خواهد شد. عناصر پنج گانه مديريت عباتند از:
- برنامه ريزي
- سازماندهي
- مديريت منابع انساني
- راهبري
- کنترل سازمان هاي صنعتي، شرکت هاي پيمانکاري، مهندسين مشاور و ساير سازمان هايي که به نحوي در امور طراحي، نظارت و يا اجراي طرح هاي صنعتي، عمراني يا پژوهشي سروکار دارند.
تعريف پروژه
- مجموعه تلاش هاي موقتي براي تحقق يک تعهد در ايجاد يک محصول يا ارائه خدمات مشخص مي باشد.
- مجموعه اي از فعاليت ها براي دستيابي به منظور خاص يا هدف خاص انجام مي گيرد.
- مجموعه اقدامات و عمليات خاص که داراي روابط منطقي با يکديگر است بوده و براي نيل به هدف يا اهداف معيني انجام مي شود.
برخي تعاريف ديگر
فعاليت: کوچکترين جزء عملياتي تشکيل دهنده يک پروژه را گويند. مثلاً جوش کاري، اجراي آسفالت، اجراي فونداسيون و… در يک پروژه سازه
مدت فعاليت: مدت زمان انجام يک فعاليت در پروژه را مدت فعاليت گويند. اين زمان مي تواند کم يا زياد باشد اما صفر يا بي نهايت ممکن نيست.
منابع: به کليه امکانات و وسايلي گفته مي شود که براي انجام آن فعاليت مورد نياز است. که به سه دسته عمده تقسيم مي شوند:
- منابع انساني
- ماشين آلات و تجهيزات
- مواد و مصالح
لینک دانلود: اسلاید های فارسی مدیریت و کنترل پروژه
تعداد صفحات: 213 صفحه
حجم: 2.13 مگابایت
زبان: فارسی